Jaguar Case
The Pace
Experience design marketing met Armin van Buuren
The Pace
Opdrachtgever
Jaguar
Vraag
Hoe kunnen we met de inzet van experience design marketing een jonger en breder publiek te betrekken bij Jaguar The Pace evenement.
Experience
De nieuwsgierige en avontuurlijke influencers reageerden meteen op het bericht. In een paar weken tijd ontvingen zij brieven van een persoon die zich voorstelde als Djembé. Veel wist men niet over hem, behalve dat hij mensen een bijzondere en verrijkende ervaring wilde aanbieden.
Achtergrond
Steeds meer bedrijven worden zich bewust van de kracht van experience design marketing. Recent publiceerde ABN-AMRO online een mooi onderzoek over hoe merken experience design marketing meer in zouden kunnen zetten teneinde hun doelgroep meer te betrekken. Een tamelijk onontgonnen gebied waarin de eerste pioniers zich nu beginnen te roeren.
Jaguar’s ‘The Pace’ experience is zo’n voorbeeld. Deze experience werd gezamenlijk ontwikkeld met Bas van Teylingen (OCC) en experience designer Nils Roemen.
Extra dimensie
Aldo van Troost, Jaguar en Land Rover Nederland: “Hoewel we met de Jaguar I-PACE een bewezen topproduct in de markt hebben gezet, World Car of the Year 2019 en European Car of the Year 2019, hebben we ervoor gekozen om met de ‘The Pace’ experience nog een extra dimensie toe te voegen. Experience design marketing past perfect bij ons streven, Creating experiences customers love for life”.
Bas van Teylingen: “Influencer marketing is over het algemeen vrij plat. De meeste influencers kunnen elke avond naar een feestje of event en lopen over van de goodie bags. Wij wilden ze echt een ervaring geven die verder gaat dan een vet event. Een ervaring waar ze nog jarenlang aan zullen terugdenken.
Reacties
Noah Zeeuw (Instagram 150K / YouTube 515K):
“Heel gaaf, de journey was super”.
Ronald Vledder (Instagram 350K / YouTube 650K):
“Was top, wel een groot mysterie. Heb ervan genoten”.
Rick Vermeulen (Instagram 197K / YouTube 1.5M):
“Fantastisch, Jaguar bedankt voor deze ervaring!”